GWARANCJA NR ……………
Data wystawienia:………………………………….
Sprzedający:
Firend Systemy Kominowe Sp. Z o .o.
Odbiorca: ………………………………
………………………………
………………………………
Nazwa produktu: ........................................
Data sprzedaży : ................
Nr dowodu sprzedaży : ..............
Pieczęć i podpis Sprzedawcy:
Sprzedający FIREND Systemy Kominowe spółka z o.o., podmiot wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego pod adresem 66-450 Bogdaniec, Łupowo, ul. Strumykowa 7A, KRS: 0000620673, NIP:7811929182, REGON: 36461081900000. Adres poczty elektronicznej: sklep@firend.pl, zwany dalej Gwarantem udziela gwarancji na okres 30 lat dla wewnętrznych rur ceramicznych, biorąc pod uwagę wymagania normy EN 1457 na odporność na korozję, liczony od momentu ich sprzedaży.
Warunki gwarancji zamieszczone są na odwrocie gwarancji.
Warunki gwarancji
1. Okres udzielonej gwarancji rozpoczyna się od momentu instalacji wewnętrznych rur ceramicznych.
2. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Warunki gwarancji:
1) montaż całego systemu kominowego zostanie przeprowadzony przez jednostkę wykonawczą, która potwierdziła w protokole odbioru zgodność wykonania komina z zasadami sztuki budowlanej i wymaganiami instrukcji montażu Gwaranta ,
2) komin został dopasowany do instalacji grzewczej oraz uwarunkowań technicznych na budowie,
3) komin został odebrany i dopuszczony do użytku przez osoby posiadające kwalifikacje w rzemiośle kominiarskim bądź odpowiednie instytucje zgodnie z obowiązującymi przepisami,
4) przy montażu zostały wykorzystane i zamontowane kompletne oryginalne akcesoria systemu kominowego Gwaranta,
5) montaż wkładu kominowego ceramicznego i pozostałych elementów systemu kominowego został dokonany zgodnie z instrukcją montażu doręczoną przez Gwaranta,
6) zarówno na etapie budowy, jak i w okresie w czasie użytkowania komina, w którym zamontowane zostały wewnętrzne rury ceramiczne zostały zastosowane przepisy prawa budowlanego oraz ochrony przeciwpożarowej, a także wszystkie inne aktualnie obowiązujące przepisy,
7) kupujący posiada dokumentacje na okoliczności wymienione w pkt. 1-5.
4. 1.
Gwarancja nie obejmuje:
1) usterek wynikających z niewłaściwego zastosowania wewnętrznych rur ceramicznych, w szczególności zastosowania ich niezgodnie z przeznaczeniem,
2) uszkodzeń powstałych w trakcie transportu, wynikających ze sposobu transportu, nieostrożnego rozładunku czy nieodpowiedniego przechowywania wewnętrznych rur ceramicznych,
3) innych uszkodzeń mechanicznych,
4) usterek powstałych w efekcie działania zjawisk atmosferycznych i zewnętrznych, w szczególności pożaru, wybuchu i klęsk żywiołowych.,
5) usterek powstałych w wyniku zmiany paliwa oraz stosowanego systemu grzewczego ( kotła palnika, systemu odprowadzania spalin),
6) usterek wynikłych z samodzielnej naprawy lub renowacji,
7) zastosowania wkładu kominowego ceramicznego w kominach o charakterze przemysłowym,
8) wszelkich kosztów pośrednich lub bezpośrednich związanych z realizacją roszczeń gwarancyjnych (np. czasowe odłączenie instalacji grzewczej, konieczność wykwaterowania mieszkańców na czas naprawy), które ponosi zgłaszający roszczenia z rękojmi.
4.2. Gwarancja jest wyłączona w razie braku wykonywania okresowych przeglądów komina zgodnie z z aktualnie w okresie użytkowania w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów
5. Uprawnienia z gwarancji i realizacja uprawnień gwarancyjnych.
1. W ramach gwarancji przysługuje naprawa lub wymiana uszkodzonych rur, gdy naprawa okaże się niemożliwa.
2. Rozpatrzenie zgłoszonych roszczeń z niniejszej gwarancji nastąpi w terminie 14 dni , licząc od dnia zgłoszenia roszczenia.
3. W przypadku uznania reklamacji wady w ramach zakresu gwarancji usuwane będą w najkrótszym możliwym terminie, nie dłuższym niż 14 dni od dnia uznania zasadności zgłoszenia. W takim samym terminie dokonana zostanie wymiana, jeżeli Gwarant dokona takiego wyboru wykonania takiego załatwienia zgłoszenia.
W przypadku konieczności dokonania badań technicznych lub z przyczyn niezależnych od Gwaranta, zastrzega sobie on prawo do wydłużenia tego terminu, o czym powiadomi Kupującego pisemnie lub na adres poczty elektronicznej.
4. Zgłoszenie reklamacji do Gwaranta musi nastąpić niezwłocznie po wykryciu wady, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od stwierdzenia wady.
5. Zgłoszenie musi być dokonane pisemnie na adres Gwaranta lub na adres poczty elektronicznej i zawierać datę sprzedaży, opis rodzaju uszkodzeń oraz datę i miejsce powstania szkody.
6. Postanowienia końcowe
1. Gwarancja nie wyłącza, ani nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
2. W sprawach nieuregulowanych w postanowieniach gwarancji zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
REKLAMACJE
Reklamacja produktu
Szanowny Kliencie,
dbamy o Twoje prawa, w tym także o prawo do złożenia reklamacji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące naszej odpowiedzialności z tytułu wady sprzedanego przez nas produktu oraz Twoich uprawnień związanych z reklamacją na podstawie ustawowej – z tytułu rękojmi.
Ważne! Pamiętaj, że jeżeli na dany produkt została udzielona także gwarancja, to również na jej podstawie możesz złożyć reklamację – w tym wypadku jednak adresatem będzie gwarant wskazany w gwarancji. Gwarancja określa również każdorazowo zakres Twoich uprawnień. Pamiętaj, że wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Podstawa i zakres naszej odpowiedzialności za wady produktu z tytułu rękojmi jest określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego.
Mamy obowiązek dostarczyć produkt bez wad. Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia jego wydania kupującemu. Ważne! Jesteśmy odpowiedzialni z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
Reklamację możesz złożyć na przykład:
Podaj w opisie reklamacji: (1) informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądanie sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży; oraz (3) swoje dane kontaktowe – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie Twojej reklamacji. Pamiętaj, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Składając reklamację mogę Państwo skorzystać z naszego przykładowego formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.
Podstawowe uprawnienia kupującego w związku z reklamacją produktu |
Dla umów sprzedaży zawartych |
W tym wypadu uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że masz możliwość korzystania od razu zarówno z pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień: 1) Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie wymienimy wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usuniemy. Ważne! Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już przez nas wymieniony lub naprawiany albo jeżeli nie uczyniliśmy zadość obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
Ważne! Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. 2) Grupa: naprawa/wymiana Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Możemy jednak odmówić zadośćuczynienia Twojemu żądaniu, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową produktu wadliwego w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. |
Pamiętaj, że klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na nasz koszt dostarczyć produkt wadliwy na adres: ul. Strumykowa 7A, Łupowo, 66-450 Bogdaniec. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania jego dostarczenie byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest nam udostępnić produkt w miejscu, w którym produkt się znajduje.
Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Ważne! Brak ustosunkowania się w powyższym terminie w przypadku żądania naprawy, wymiany lub obniżenia ceny oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną.
Konsument ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
Inne reklamacje
W ten sam sposób jak wyżej możesz złożyć także reklamację związane ze świadczeniem za pomocą naszego sklepu internetowego usług elektronicznych (np. konto lub formularz zamówienia) oraz inne reklamacje związane z działaniem naszego sklepu internetowego.
W opisie reklamacji podaj (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości; (2) Twoje żądanie; oraz (3) dane kontaktowe – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Pamiętaj, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.